.



Kommer du ihåg när vi möttes på skolgården? När du var full och jag var nervös. När första gången vi utbytt ord, danssteg, saliv var kvällen innan. När det var maj och förhoppningar. När du sa att jag luktade gott, att vi har samma födelsedag och kom överens att "sånt händer ju inte". När vi träffades två gånger på en söndag. När jag försökte somna i din säng men det inte gick, för jag kunde inte sluta tänka på att det låg en himla människa brevid mig, med en minst lika mänsklig hand på min höft. När jag skulle åka hem från dig klockan halv tre på natten, när vi kysstes under neonljuset från bioskyltarna och jag såg tre harar på vägen hem och trodde det var som något tecken.

Klart du inte kommer ihåg. Klart det inte betyder något, betydde, ingen skillnad. Och klart jag blev lurad, tänkte på dig en hel sommar. Klart jag fortfarande minns. Klart jag inte förmår mig att glömma bort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0