.

jag var en sån som sa:
"kan vi inte skaffa ett hus med massa äppelträd i trädgården?"
och du var en sån som svarade:
"hus? äppelträd? varför då?"
jag var en sån som tittade in i din skeptiska ögon och svarade:
"för att jag tycker om äpplen"
och du var en sån som drog din blick ur min och placerade den någonstans långt bort och sa:
"men äppelträd är så jobbiga, de bara blommar över och så ligger det massa maskätna, äckliga, ruttna äpplen överallt"
jag var en sån som sökte din blick en gång för mycket innan jag förstog att du inte ville ha dina ögon i mina och fokuserade blicken någonstans mellan knäna och mumlade tyst:
"iförsig"
och du var en sån som fortsatte ha dina ögon överallt förutom i mina och inte sa något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0