i'm always lost in thought as i walk a block to my favorite neon sign

Jag gör en spellista som heter "nu gråter vi" och gör just det. Drömmer mig bort och tänker att jag har en egen lägenhet, med en balkong där vi sitter och röker cigaretter och ett vardagsrum där vi kan ha fester så fort vi känner för det. En vit stor vägg där vi med svart och röd tejp kan texta "love will tear us apart". Spela the smiths och dansa hela nätterna, dricka vin. Vara olyckliga kanske. Men vi har åtminstone vin och smiths och love will tear us apart samtidigt som vi är olyckliga.
 
Jag vill flytta härifrån. Till en stad där inget påminner om honom, där det inte finns några gator som vi gått tillsammans på eller något hörn där chansen finns att jag får syn på någon lång människa som går framåtlutat med lugg och tjockt hår. Fast han har ju inte lugg längre. Men ja. Jag vill härifrån. Jag vill sitta i ett rum med heltäckningsmatta i ett land på en annan sida av ett hav och kanske vara olycklig. Jag vet att jag kommer vara olycklig. Jag vill bara inte vara olycklig här. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0