utkast dikt

Det började i november
Första förintade förvinterisen över hela systemet av villaområdesgator
Gömmer alla K-brunnar, de går inte alla lokalisera längre
Så jag får chansa, låtsas att skorna bär osynliga broddar
Jag ska aldrig falla, alltid stå stark. Inte ens A-brunnarna kan förgöra mig.
 
Lös upp knytnäven du bär kring ditt hjärta!
Kasta dig ut med armarna knutna bakom ryggen!
Någon kommer alltid att bära dig, vi vann ju en miljon!
Stjäl en sax från syslöjden och klipp dig fri från alla förpliktelser!
Åh de ord jag skrek till mig själv.
 
Månader gick och jag levde på inbillelsen
Visst jag var stark! Verbalt och helt till synes.
Men hjärtat tickade fortfarande som en trasig fågelvinge.
Men rösten, åh ja rösten. Jag lurade alla.
Ingen märkte att jag gick med en tredje hand över ögonlocken.
 
Jag bar en mask gjord av tunna silvertrådar, med silke spunnet av självförtroendemaskar
Deras avföring finns kvar på trådarna och tränger sig in genom ögonlocken
Förgiftar, förbittrar, utplånar, dräper, förintar, kontaminerar.
Lämnar inget skonat utom osäkerheten och en falsk framtoning
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0