slutet av september.

Varje morgon när jag till ingenjörsgatans busshållsplats lyssnar på jag på emmylou med min morgoncigarett och om solen skiner så ler jag lite också. Jag är ganska glad för det mesta faktiskt. Ganska glad över att det inte blev värre än det faktiskt blev. Jag går i skolan och irriterar mig på saker som faktiskt är värdefulla att låta aggresioner gå ut över, som att sminkaffärer säljer krämer som heter "fatgirlslim" och att folk är idiotiska i allmänhet. Åker till stockholm över en dag och på tåget läser vi igenom hela palme-artikeln på wikipedia och skrattar så vi dör åt hur jag uttalar "smutser". Går ut för att dricka öl men dricker bara en för jag kan faktiskt tygla mig själv. Tittar på Godard och funderar på att klippa mig som Anna Karina. Har panikattacker på nätterna och en natt är jag så övertygad att mitt hjärta ska sluta slå att jag får sova inne hos mamma och låta henne lugna mig med hennes milda röst. Andra nätter sover jag 12 timmar utan problem och när jag vaknar har jag inte drömt något alls. Skriver filosofiuppsatser och blir arg över hur konkret min hjärna vill tänka nu. Har inga pengar och tänker bara på skor. Tänker på dig ibland men undrar mest hur du har det. Dricker kaffe och äter kanelbullar med gustav och tänker att han är världens vettigaste människa och jag är så glad att jag har honom i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0