happy wrong year

Vi lyssnar på ingen vill veta var du köpt din tröja och från fönstret kan man se fyverkerierna som börjat höras fast klockan bara är fem. Jag sjunger med och håller Linn i handen samtidigt som den oändligt svarta, nordiska vinterhimlen blir rosa, blå, grön och sen fylld av rök. Sushi, beatles, vinet, spårvagnen går över göta älvbron och snart är det ett nytt år och vi springer för att hinna fram till berget där man ser ner över hela Göteborg. Det regnar och blåser men jag bryr mig inte och nu, nu är klockan 2013, vi kramas försiktigt för att inte ramla på de hala stenarna och någon öppnar en flaska med champagne och jag håller armkrok med Linn påväg till en fest där alla pratar med en annan dialekt och jag tänker att nyårsafton är nog det bästa som hänt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0